Sjukt härligt, trots vädret!

Idag hade jag planer för longerträning. Men mötte L i stallet som också hade planer för ridbanan. Men det slöt med att vi båda red ut tillsammans istället. Jättehärligt var det. Tog det väldigt lungt då hennes pålle gåt rätt hårt på senaste tiden. Indie var riktigt bra i munnen och jag fick henne att jobba även i ryggen ibland. Hon börjar förså nu vad jag vill att hon skall göra. Det fungerade även super att ligga brevid varandra i traven, kan bero på att L´s häst är lugnet själv? Eller på att jag var på bra humör för att Indie var så fin. Kanske båda?

Det blev en riktigt pysseldag i stallet för mig. Fixade manen på L´s häst. Sen stod jag och flätade Indianas man i typ lite mer än en timme? Jag har fixat min mp3 idag så jag hade massor av nya låtar så jag stod och lyssnade på musik och flätade manen sjukt länge.


Såklart krångel med bilderna så den här får duga iställer för de jag fotade idag..

C kom in och bad mig hoppa upp på hennes häst för att känna hur han kändes. Själv är hon gravid och sedan den nya tjejen kom till stallet och börjat rida hennes häst har han inte alls varit likt sig själv. Sjukt konstig har han vart, aldig sett honom sp förr. Så kanske bara fungerar dem inte ihop (?) HAr aldig varit med om det förut. Eller så är det något annat som är problemet.

Sist vi var ute och red var han jätte stel och konstig i bakbenet och även idag. Så jag fick hoppa upp och känna på honom. Men det var dock sjukt länge sedan jag red honom men han var riktigt stel i höger bakben. Men han var sitt gamla jag iallafall, men det tog ett tag för honom att lugna ned sig. Vi kom fram till att C skall ringa veterinären och förmodligen ta ut honom så fort som möjlig och se om det är något fel (han går och knixar med bakbenet, ser typ ut som det hoppar ur led och tillbaka igen) och om det är något som kan ordnas. Eller om han helt enkelt är utsliten, han är 23/24 år :( Men det är bara i skritten. Men, men lär väl få se vad veterinären säger.


Fick en härlig känsla när jag traskade ner till sommarhagen i det gråruggiga vädret med luvan uppdragen, musik i öronen och två underbara fuxar på varin sida om mig! Sjukt härlig känsla! Trots att det började regna. :D


Kommentarer
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Höjden på hästen har inget alls med bredden på ryggen att göra. Oftast är det vissa ponnysar som är svårast att hitta sadel till då de finns de modeller som är platt som en tunna över ryggen och det finns inte mkt mer att göra än att köpa något av bomlös typ. :-)



Det finns inte sådär jättemånga sadlar som är väldigt breda, och ligger sadeln och trycker på din hästs manke låter det som att den är för bred och du bör inte rida i den.



Jag vet inte riktigt hur du ska kolla bomvidden, men försök se om de finns nån sadel du kan testa bara för att få ett hum om hur det ligger till. Glöm inte att spänna sadelgjorden och fota rakt från sidan bara då isf :)

2011-06-20 @ 05:46:31
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0