SADEL PÅ G?


Nu ni! Följde ju med L till ridsportsaffären idag. Sjukt nog kom vi båda hem med varsin sadel! Tyvärr hade de inte Tekna dressyrsadeln som jag är sugen på, men det hade en allround Tekna. Så jag fick låna hem den (GRATIS!!) i tre dagar och skall prova. På så sett kan jag se om bomvidden är bra. Sjukt nice. Sen vet jag bara inte hur stor skillnad (om det är någon) på själva sluttningen i sadeln och grej, vet inte riktigt hur jag skall förklara men, men. Det jag funderar på är om dressyrsadeln är längre än allroundsadeln men vääldigt tveksamt. Men jag är sjukt spänd på om sadeln kommer passa eller inte. Håller alla tummar som bara går.

Jag kommer prova den imorrn och be stallägaren och ev andra folk komma och kika också hur den ser ut. Sätet är dock 17" på den här, det är llite sort men det fungerar. 16,5 hade varit perfekt. Men det hade dom inte. Jag kikade även på Kimblewickbett idag, men funderar på att försöka hitta ett begagnat istället. Hon som jobbade rekommenderade mig dock ett delat pelham då den var mer reglerbar och delad vilket Indie är van vid. Men jag är ändå mer sugen på Kimblewick bettet (?) Så jag skall fundera ett tag till och ev prova Indie med ett vanligt rakt bett ich se hur hon reagerar...

Wiie, sadelprovning imorrn då, sjukt nervös! :D :D


                                                  Hoppas, hoppas det kommer passa!



Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Haha jaså! ;) Jo jag har köpt de :D Haha.. Kommer bilder på onsdag eller imorgon. :-D



Härligt att du fick tag på en sadel, vad äre för bomvidd på den då? :>

2011-06-20 @ 22:29:11
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh de är så snygga!



SV: Ja visst är hon <3

2011-06-20 @ 22:29:49
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0