Påridna

Det blev en långritt kan man väl kanske kalla det idag. Eller så kändes det som en långritt för att det tog sån lång tid vilket berodde på att vi skrittade så mycket. Men det var nog bara nyttigt för hästarna. Indie var mer taggad idag än vad hon var igår. Antingen har hon kommit på en ny testgrej igen eller så beror det på all överskottsenergi hon har nu. Men det hon gör är att hon blir "rädd" för vissa saker, kastar sig bakåt/åt sidan eller helt enkelt vägrar gå förbi någon grej. Men jag tror det mest beror på överskottenergi som hon gör så, hon är ju annars en modig häst tycker jag.

Första traven när vi låg efter F så blev hon jättestressad, som kanske berodde på att F och hennes häst höll på att bråka också och att hon fick ligga sist. Men de andra gångerna gick det bra.

Vi red på en skogstig/väg i skogen där det var hage på ena sidan och jag låg först när Indie plötsligt totalstannar, alltså som en vägran vid ett hinder och totalstopp och kastade sig lite mot sidan då det var en extra bred och konstig trästamm som stängslet satt fast i. F som låg nära med henes heta häst bakom red rakt in oss så Indie blev paff och flög framåt. Så först flög jag fram på hennes hals när hon stannade och sen bakåt när hon skuttade fram när hon blev påriden. Men som tur var gick allt bra. Men det var sjukt många gånger idag som hon bara kastade sig bakåt och vägrar gå förbi grejer. Inte alls likt henne. Så jag var påväg av ett antal gånger idag! Jag som inte får ramla av nu innan balen på söndag, vill inte vara sönderiven då! Men förrutom att hon höll på så, fungerade resten bra.

 




När vi kom hem spolade vi av hästarna då det var så varmt ute, Indie njöt verkligen. Har nog aldrig träffat en häst som inte reagerar när man står och spolar vatten på henne rakt upp i ansiktet. Haha.

Imorgon blir det ridbanan ett kortare pass.

 


Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Tungt och tungt, alla stalljobb är ju mer eller mindre tunga :) Spån väger, foder väger, hålla emot starka hästar väger - men muskelmassa är något man verkligen tränar upp medan man jobbar! Jag tycker inte att du ska tveka att åka och jobba bara för att du känner dig klen, vill du så kan du! :)

2011-06-03 @ 23:06:14
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0