Och så det där med tyglar..

Var det kanske förra (?) helgen jag fick rida C´s häst och insåg för typ 100 gången att tyglarna jag har är riktigt kassa. De är stenhårda, jätte tjocka och oböjbara. Red då med C´s tyglar även dem är gummi men de var jättemjuka smalare och betydligt mindre. Stallägaren trodde mina tyglar var herrtyglar, finns det ens? Så hon rotade fram lite tyglar i hennes skåp, tyvärr var gummityglarna för korta... Men vi hittade vanliga släta lädertyglar men de behövdes tvättas och smörjas in innan jag kan låna dem. Jag tror faktist jag aldrig ridit med släta lädertyglar så jag får väl se va jag tycker om dem. Tvätremot många andra älskar jag vävribbstyglar! haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0