Och gårdagens ridpass...

Jag ligger visst en dag efter hela tiden ;)

Igår blev det ridbanan, red själv så fick gå heela vägen till sommarhagen och hämta Indie själv. Något som jag kom att tänka på då var små detaljer som Indie har blivit bättre på sedan hon kom. Små detaljer som man egentligen aldrig lägger märke till. Som de första veckorna när hon kom i slutet av förra sommaren och man skulle  hämta henne i hagen. Då var hon supertaggad och spänd och gick typ en meter framför mig och jag fick lixom försöka hänga med och vända henne i volter och grejer. Det var första gången jag hämtade henne i år själv från sommarhagen och hon lunkade snällt på i sakta mak helt avslappnad lite snett bakom mig. Brydde sig inte om hur de andra hästarna ropade och höll på. Jag trodde faktist att hon skulle vara mer spänd och lite studsig för att lämna de andra men inte. Snacka om förändring! Så i sommar lär jag nog kunne rida barbacka fram och tillbaka till hagen i grimma helt själv, även när de andra inte är med. Härligt :D Då är det allt sommar!

Det blev då ett pass på ridbanan igår. Jobbade henne mycket i trav då jag kände hur hon började tänka galopp med en gång när vi kom in på banan, så det blev jobb för min del. Jag provade förresten även ett tvådelat tjockt tränsbett på henne och hon var superhärlig i munnen och lyssnade grymt bra p minsta lilla tag i tygeln, (pessoabett förstör?). Men i traven då hon tänkte galopp blev hon jobbig i munnen igen, hon lyssnar liksom inte. Det fungerade men knappt liksom. Så det var ju lite surt. Men jag tänker ändå fortsätta att testa det tvådelade grova tränsbettet på ridbanan ett tag till.

Det blev lite galopp i båda varven och det gick väl hyffsat. Inge bockningar i högervarvet! Så lite framsteg blev det allt, men hon blir ännu sjuktsvidig så fort hon inser att dte är galopp jag är ute efter. Vänstervarvet blev hon ännu mer svidig och var svår att få fram men det gick bättre än sist så jag får vara nöjd.

Här kommer lite härliga bilder från gårdagen varav en hel del failar, sjukt svårt att fånga galopp i rätt språng så det ser snyggt ut!







Här är ett av mina stora problem i galoppen: Jag lutar mig framåt för att jag vill få henne framåt, men det ger tvärtom fel effekt, det får dem att sakta ned istället, så försöker och försöker tänka på det men det är sjukt svårt..




Kommentarer
Postat av: Madde

sv: hehe tack :)

Då hade jag en liten Olympus X775 x) och man ser ju att kvaliten inte är den bästa, men förhoppningsvis har ju sättet att fota på ändrats =)

2011-06-17 @ 17:19:48
URL: http://madmat.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fina ni är!

2011-06-17 @ 17:33:01
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0