Midsommaritt skall vara barbacka

Red Indie från hagen till stallet barbacka idag, första gången någonsin och det gick utmärkt. Jag tillbringade den mesta tiden till att bara pyssla och mysa med henne i stallet. Sjukt härligt. Red även henne tillbaka till hagen barbacka i grimma även då gick det suveränt. Vad har hänt liksom? Tror jag alrig sett henne så lugn som hon är, men hon är inte sjuk eller något ser pigg och fräch ut.

L´s pålle (som hon nu även tagit över av M, föralltid) har dock varit lite krasslig och haft feber, men nu mår han bra igen. Så jag skall någon gång nu i dagarna ta tempen på Indie så man vet vad de haf för grader när de är friska. Annars kommer man ju alltid på det när de väl har feber och då vet man ju inte vilket antal grader de har när de mår bra oc är friska. Så det skall väl hinnas göras i helgen.

EDIT: Jag provade även en sadel till på Indie igår. L har lånat tre stycken begagnade allroundsadlar som nu hänger i stallet. En såg riktgt fin ut. Men den låg nog och tryckte en aningens för mycket på ryggen och skulle nog även passa bättre på en något mer svängd rygg. Riktigt synd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0