Måndagens ridpass

Hann ju aldrig berätta om måndagens ridpass, så här kommer det:

Red med M,L,nya tjejen och Emma. Första traven gick skit. Red i en klunga en framför som bara drog iväg = Indie superstressad och sprang på sne. Sen ramlade Emma av också! Sjukt läskigt. Hennes häst var stissig av sig, har bara gått i så stor grupp några få gånger och han är travhäst och väldigt rädd av sig och hade överskottsenergi vilket slöt med att Emma hamnade i backen. Han blev "rädd" för hästarna i hagen vid dammen, det var bara det att hästarna inte var där (?) Så något var det som var riktigt farligt där enligt honom. Jag och Emma red först varav han blev rädd snurrade runt och halft stegrade sig, stod tillslut på en  bakhov, jag trodde att han skulle falla bakåt men lyckades på nåt sätt hamna på framhovarna kickade till mot oss för att få balans. Indie kastade sig bakåt och snurrade runt varav mitt ben klämdes mot L´s häst och det blev typ dominoeffekt, förutom M och hennes ponny som stod längst bak och fattade ingenting. Men som tur var gick det bra med alla och alla var oskadda. Resten av turen gick bra, fick igång ett bra fluy i traven och Indie slappnade äntligen av när hon fick ligga först.

M skulle rida lite på ridbanan när vi kom hem för att känna på sin ponny, tyckte att hon var stel i galoppen. Så jag bestämde mig även för att testa galoppfattning igen med Indie för att se om hon kom ihåg något från gårdagen (söndags). I högervarvet tog hon galoppen direkt på första försöket och UTAN bockningar! Fick henne även att gå framåt hyfsat bra. Så supernöjd var jag. I vänstervarvet fick jag kämpa lite mer efter några slängtrav och ett par bockningar fick jag upp henne i galopp längs ena långsidan och hon hade inte så mycket framåtbjudning, men det var dock galopp så jag nöjde mig så. Efter det skrittade jag av osv.

Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson - Bloggtävling i samarbete med Mountain Horse

Vilken mysig bild!

2011-06-16 @ 15:23:00
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0