Gårdagens ridpass

Jar red med stallägaren en kort tur ute för att vi sen skulle fortsätta på ridbanan. Hon skulle kolla hur galoppen kändes nu på sin lilla ponny.

Även jag tänkte jobba på galoppen och jises vilken svinsur häst jag fick! Fick henne att galoppera på bra första gången (utan att bocka/sparka) efter nästa gång så drogs hon som en magnet in mot mitten där stallägarens ponny stod. Så höll vi på ett tag, hon gjorde liksom slidstop och kastade sig in dit efter en och en halv långsida. Helt totalignorerade mig. Så vi hade den fighten ett bra tag i båda varven tills jag kände att det räckte och JAG avbröt galoppen och inte hon. Men ännu tror jag inte jag blivit korad som ledaren av oss när det gäller galoppen ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0