Galopp ute

Studenten och allt gick super igår, hade sjukt roligt! :D :D :D Trots att jag var lite trött idag lyckades jag ändå komma upp på hästryggen på kvällen.

Jag L och A red en kortare ridtur men red förbi en  åker där jag skulle testa om det nu går att få upp henne i galopp ute när hon förstår att det är galopp jag vill att hon skall fatta. Annars har hon oftast bara sprungit på när hon ligger efter någon och vi ridit ute. 

De andra fick stå stilla och vänta och titta på när jag försökte få upp Indiana i galopp då jag villa att hon skulle ha all fokus på mig. Annars kollar hon efter de andra och är allmänt ofokuserad och vill springa iväg tillsammans med den. En sak i taget ;) Så när jag red bort från dem red jag i trav och skulle prova ta vänstargalopp vilket inte fungerade. Hon sprang bara på fortare och fortare. Kom på mig själv att jag självklart borde prova högergaloppen då hon har enklast för den. Så vänster testade jag sen och hon TOG DEN! Hon hade också betydligt mer framåtbjudning ute och det gick nästan lite för fort. Men det var galopp! Jag lade henne sen på en volt vilket fungerade super. Provade att vända henne i en åtta för att se vad som hände men då bröt hon av till trav, vilket är förståeligt. MEn fick upp henne i galopp igen, dock blev hon sjukt stark. Men annars fungerade det riktigt bra, det går sakta framåt. :D Det är ju ännu mycket kvar att jobba på men förhoppningsvis skall vi snart kunna fatta galopp på rakspår också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0