:/

Dagens ridtur blev en kort eftersom Emma skulle iväg eller något sen. Jag red med henne och L. Så vi tänkte ta en kort med mestadels trav vilket är super för Indie då hela henns huvud tycks snurra efter att hon fått galopp på hjärnan. Det gick iallafall bra, vi bestämde oss för att ta en kort galopp en liten sträcka. Indie ville inte ta den och inte förrens mot slutet fick jag henne ta den. Då ökade hon mer och mer och verkligen inte lyssnade på mina hjälper. Sjukt irriterande...

Efter galoppen skulle vi trava den sista biten på vägen ca 500m och vad gör lilla Indie tror ni då? Jupp, galopp. Jag försöker stanna henne men hon tar bara upp huvudet i luften och typ studsar fram, så jag blir irriterad drar ut henne på en åker och lägger henne i en volt, gick ännu fortare då de andra fortsatte och fick kanske galoppera två varv på volten innan jag får henne i trav igen... Inte bra. Så jäkla surt att hon tänker galopp hela tiden efter en galoppsträcka. Så i helgern blir det dressyr, dressyr och åter dressyr. En massa jäkla övergångar och en jäkla massor av trav efter galoppen.

Väl hemma så kylade jag av hennes ben och grejade. Synd att det blev som det blev med galoppen. Jag hjälper ju inte precis till genom att vara trött när jag rider heller... :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0