Det gick ju åt H..

Varit nere och provat sadeln fungerade inte ens att lägga där den skall vara. Den var SJUKT smal så den fungerade inte alls. De sa i affären att det var själva standardmåttet på den, alltså 31, har för mig att hon sa att den var 31 också (i bomvidd alltså) men precis innan jag skall lägga på den ser jag att det står 29 (?!) Så tydligen är den då 29 i bomvidd...

Den kunde alltså inte ens ligga vid manken över huvudtaget så what to do now? Det är ju svinsvårt att försöka att ens lista ut vilken bomvidd hon skall ha när den var så mycket för smal, vet ju ännu liksom inte om den ens ligger bra!? Stallägaren var även ute och kollade, helt omöjligt att ens gissa, så har fortfarande ingen aning. Allt i onödan..

Men vi slängde på C´s allroundsadel och den satt som en smäck! alltså sjukt bra satt den. Det var en Throwgood griffin sadel.

Tänkte då att jag kan ju skaffa en sån dressyrsadel om det finns, men kom sedan på att jag typ hatar rida i den sadel då det känns som att sitta på en stor sjukt bred tunna. Så, jag vet ännu inte vad jag skall göra.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0