DEL 2. INDIANA

(Provridning 1.2)

Ja, då var det allt dags för fortsättningen på provridningarna. Den första provridningen på Indie kan ni läsa om HÄR.

Nästa häst upp var då en valack på 10 år, även han en travare men han var även lägre i mankhöjd. Indies ägare hade då värmt upp honom och jag fick sitta upp. Kommer ju knappt ihåg allting nu men antar att jag skrittade och gjorde lite lyssnaövningar. Han var ganska "tittig" av sig om jag kommer ihåg rätt. Det låg bla någon plast som blåst fast i en buske som han inte gillade så mycket och tror även det var han som hela tiden flyttade sig i sidled när vi red förbi de andra hästarna i hagen (?)

Oj,oj det var så läge sen att jag verkligen knappt minns det!

Men något jag kommer ihåg mer var att även han hade riktigt härlig trav och var även han väldigt "vändbar" och smidig. Kommer även ihåg att jag red med westernsadel vilket jag hatade då man inte kan "känna" hästen lika bra i rörelse osv. Hade problem att få upp honom i galoppen men lyckades till slut vilket verkade förvåna min lilla "publik". Men efter galoppen och några travarvarv typ bara "dog" hästen! Batterina tog typ slut. Jag bara inte kunde få upp honom i trav igen! Det gick inte fick typ sitta och sparka som en dåre i två-tre varv framför min "publik" och kände mig jättedum! Det gick inte! Kan ha berott på att jag var sjukt trött också. Så jag gav faktist upp där och skrittade av honom. 

Efter den provridningen på honom provred jag aldrig honom något mer vilket jag gått runt och ångrat faktist. Jätte elakt av mig att inte ge honom en till chans i skogen som jag gjorde med Indie. Så jag har gått runt och funderat hur han "egentligen" är och om han hade en dålig dag och verkligen ångrat att jag inte testade honom och gav honom en chans till. Det hade varit roligt att se hur han gått ute som sagt. Riktigt snygg var han iaf! :)

(Nästa del som kommer är provridning nr 2 på Indie vilket var ute i skogen.)

Kommentarer
Postat av: ulrika

Sv: Nej tyvärr, det är inte kvar.

2011-06-23 @ 23:29:18
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0