100% Travhäst

Hej alla glada. Det blev en sen ridtur med E idag. Vi var hemma igen vid 21.30 tiden och det var fortfarande sjukt varmt ute!

Ridturen idag gick tyvärr inge vidare, idag hade jag en häst som var 100% travhäst kan jag säga er. Det började när vi reed förbi sommarhagen där alla hennes kompisar var, från det ställer blev hon en stjärnkikare,med huvudet högt uppe bland alla stjärnor ;) Hon blir så sjukt hög när hon gör så. När vi då red förbi de andra hästarna blev hon jättepigg och jättespänd. Så hela resten av ridturen så fungerade ingen hon hade bestämt att ha huvudet uppe i skyn och så var det bara. När vi travade så var det travhästtrav + huvudet i skyn och benen åt alla håll och förökte öka hela tiden.

Vi red till dammen och rätt som det var så bara dånade det till och kom sjukt hög musik, då var det någon klass som hade sin studentvagn i närheten och testade högtalarna och dom verkade fungera fint! ;) Men vi fortsatte änå och red till och med två varv vid dammen då jag ville få in henne i en någorlunda klok trav, men det gick inte...

Jag provade med att få upp henne i galopp och det fungerade faktist nästan! Det blev några halvgalopp skutttrav steg. Men jag kan ju ärligt säga att mycket med galoppen beror på mig, jag tror jag blivit rädd för att släppa henne då jag haft endel okontrollerade spurtturer med henne då jag inte kunnat göra något.

Även på hemvägen så fungerade inte traven och så höll det på, så hela ridturen var väl inte då någon höjdare. Hon hade väl en dålig dag och ville inte sammarbeta alls...
Jag och Inddie vid dammen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0