Storstädning

Idag hade vi vår "vår" städning i stallet. Vi skall måla väggarna i stallet och greja så idag tvättade vi hela stallet med högtryckstvätt. Betydligt renare blev det iallafall. Vi har skurat och skrubbat och städat som dårar men fint blev det. Så eventuellt nästa helg så skall vi börja måla.

Vi har även stängslat om den lilla provisoriska försommarhagen så att vi fick den ännu större. :D

Vi tvättade även av mina fina hinderbommar som jag gjorde förra året, de står ute på torkning nu så jag blev inte lite sugen på att dra ut dom på ridbanan och göra lite bomövningar ikvll och ev något hinder. Men vi får se vad jag och L bestämmer oss för.

Jag har även blivit två shabrak rikare idag. Jag fick två stycken av A. Ett rött (sååå fint på fux;) som hon använt en vinter och ett lila som hon aldrig använt. Jag fick dem eftersom hon bara har en västernsadel och inte så stor användning för vanliga allraound schabrak då. Så min schabrakhög i stallet växer trots att jag bara köpt ett schabrak har jag nu 7 plus en vojlock. Stallägaren lurade även på mig en westernfilt... Jag lär nog inte ha så jättestor användning för den, men men. Hon och A sa att de var jättebra att ha när man skall rida barbacka. Men är det barbacka så skall det väl också vara barbacka? Inte med filt. Men då kan jag kasta den när jag känner för det istället för att M skulle kasta den nu tyckte hon. Så mitt toma skåp börjar faktist få lite grejer i sig nu.

 
Den lilla hagen som vi stängslat om



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0