Stor fet mur mitt i vägen

Det blev lite arbete på ridbanan idag, jag testade även pelhambettet idag! Hon verkade inte ha något emot det (red med delta) men det är svårt att riktigt känna om det fungerar bra eller jättebra efter bara en gång ;) Det är mest ute som det var tänkt att jag skulle använda det. Men det kändes som jag satt i en hel järnaffär i munnen på henne :O

Ridpasset gick väl sådär, jag har kört fast mig ordenligt på galoppen. Det är som att det är en stor fet tegelmur mitt i vägen som vi måsta komma igenom för att få galoppen att fungera och muren är stark. Det som är problemet är att hon sparkar/bockar i stort sätt varje gång hon skall fatta galoppen.

Jag testade ägarens tips på att fatta galoppen på volt då hon inte skulle kunna vara i balans för att kunna kicka eller bocka. Men då fick jag inte till någon galopp alls, hon blev mest sur och tvär och hon lyckades ändå få till en sparkning..

Jäkla tegelmur som är ivägen, vi skall lyckas ta oss igenom den och fortsätta. Sätta de där galoppfattningarna och få det att fungera!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Underbar bild!



SV: Den kom från z-guld =D

2011-07-22 @ 21:05:29
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Filippa

sv; Tack, min mamma med min kamera! 147 tror vi :)

2011-07-22 @ 21:14:14
URL: http://hoppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0