Ridpass + provridning no.2

Innan provridningen blev det 30 min på ridbanan med stallägarens ponny. Det var sjukt länge sedan jag red henne! För 1 och två år sedan red jag henne minst 3-4 ggr i veckan. Det roliga var att trots jag inte växt någonting kändes det som att hon hade krympt. Förmodligen för att jag blivit van med Indie. Det kändes verkligen FÖR litet. Men ridpasset gick bra, kände mest bara igenom henne och guud, vad långsam hon är ;) Noll motivation till att rida på ridbanan själv men rider man ut på henne kan hon allt visa att det finns fart i henne.  

Direkt efter var det bara hem byta ridbyxor och vidare igen för Provridning av den lilla hästen som jag provridit förut. Väl framme fick jag hjälpa till att hämta, rykta och sadla henne. Vilket jag även ville, redan där kan det bli ett beslut om man vill ha just den hästen eller inte.

Ridningen:

Eftersom de inte har någon ridbana där hon står just nu blev det även den här gången uteritt. Hon var mycket mer taggad den här gången, vilket jag tyckte var bra, det är ju inte kul med en allt för seg häst ;) Jag  var jätte nyfiken på att känna mer på hästen speciellt i galoppen!

Traven känns jättebra, den känns absolut inte för liten eller för kort. Hon var lite irriterad på flugorna och bromsarna, inte så konstigt kanske, det var sjukt mycket bromsar! Men lite kan nog vara tix (?) kansek också då hons läger upp och ned med huvudet.

Galoppen, var verkligen så konstig som jag kommer ihåg! Eller konstig är väl fel ord, men annorlunda gämfört med vad jag är van vid. Den är stor, rund och luftig skulle jag väl vilja förklara den på. Det är jättesvårt att sitta i den, man flyger nästan ur den på något sätt och man måste verkligen RIDA i den. Där går det minsann inte att sitta och sova. Resten kändes jättebra.

Kände även igenom henne på ett fält där lyckades jag sitta och känna på henne lite bättre. Tjejen jag red med hoppade även upp och galopperade henne och det SER normalt ut! Det är förmodligen bara jag som inte är van. 

HMMM.... 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0