Ridit två hästar


Indiana:

Med henne blev det en uteritt med Emma och E. Skötte sig bra trots att jag inte ridit på tre dagar! Dock är Emmas häst lite kinkik och blir rädd för att när han går först och kastar sig och då gör Indie också det, suck. jag tänkte testa pelhamet men vågade inte då jag ionte visste om vi skulle iväg långt. Men det blev det inte. Så det får bli test imorrn istället.

Kalvar, är något av de värsta varelserna på jorden tycker våra hästar, de är orädda  och springer fram till en när man rider förbi. Jag hoppade av innan vi red förbi medans de andra red. Det slöt med att deras hästar slängde sig bakåt i allvärldens fart och Indie kastade sig lite bakåt med. Men tog det lugnast av alla tre hästarna. Så vi fick ta täten förbi kalvarna men det gick bra.

C´s häst:

Med gammelmannen (22) så red jag lite på ridbanan, skulle bara känna igenom honom om hon skulle ta ut vet imorrn eller inte men det blir det. Han var ännu stel i vänstern och vrider sin ena hov konstigt. Men är annars en UNDERBAR häsr grym galopp och ALLA som sett honom tror att han är ett halvblod, men icke ;) han är travare. Men han töltar också, vilket är ganska skönt men det är svårt att få upp honom i trav. Han var stressad första två skritt varven men den blev han sitt gamla vanliga jag igen, ingen stress inget kast med hividet som han höll på med förut när en tjej var och hjälpte till att rida honom. Skumt men skönta att han är sitt gamla vanliga jag igen i psyket, nu är det bara kroppen som skall hänga med också.


Inge vidarw glad häst ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0