Och sjäva provridningen

Tydligen har inte det här inlägget kommit upp tidigare, så nu kommer det.

Jag var iväg då igår och provred en häst. Riktigt läcker var den! Fick se ägaren rida den och prova själv och även rida ut i skogen på den. Fin häst, fina gångarter och verkade ha riktigt bra psyke! Såg riktigt fin ut när ägaren red den. Ja, allt verkade väl egentligen possitivt! Perfekt ålder, välutbildadutbildad osv. :D

Meen, en sak som jag alltid gör när jag hoppar upp på en häst som är under 160 är att tro att hästen är förliten,superliten alldeles för låg. Jag har varit van sedan jag var 10år att rida superstora hästar så det är väl inte så konstigt. Men ändå, jag blir sjukt irriterad på mig själv då det är det enda jag fokuserar på. Så under största delen utav ridturen kändes det som att jag satt på marken och det var i stort sätt det enda jag tänkte på. Men överlag kändes hästen riktigt, riktigt bra! Traven var super. Men däremot tyckte jag att jag hade svårt att sitta ned i galoppen. Viket kan bero på att jag inte är van med just den hästens rörelsemönster? Verkar skumt att jag inte skall klara det, men hästen hade en väldigt stor rund galopp för att vara så liten. Eller ja,, skall jag vara ärlig så vet jag faktist inte varför, men vi galopperade inte heller någon längre period att jag riktigt hann känna på galoppen ordentligt.

Annars var hästen lugn trygg och stabil även när min "ridkompis" ;) häst försökte typ skena(?) Så hela hästem var i stort sätt tvärt emot Indie. Vet inte vad jag tycker om det? Så stor skillnad på allting! Hästen var van vid att ridas ut själv, och oj vad jag flummar med hela det här inlägget men det är så svårt att beskriva allting. Speciellt när man tittar på TV samtidigt. ;)

Vet inte vad jag känner riktigt, är förvirrad, svårt att veta efter en gång hur en häst är. Men ville redan när vi kommit tillbaka till stallet på provridningen upp och känna mera, prova mer och se hur allt kändes. Så det jag känner nu är att jag vill upp igen, prova igen. Kan inte riktigt glömma den.

Min beskrivning om hästen och provridningen enligt min stallägarens man är att jag har blivit lite kär i hästen. Kanske har jag det? Har ingen aning, mer än att jag vill testa igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0