Longeringsträning

Det var sjukt länge sedan jag longertränade Indie, eller kan man kalla det longering nu? För hon försår ju nästan vad jag vill. Enligt arkivet var april sist jag longerade henne men tror det var någon gång efter det också.

Jag började med en promenad med henne som  uppvärming. Jag tog på longeringsglorden och körde med tömmar till en början men plockade av dem och körde med endast lina efter ett par varv. Efter några tveksamma varv till en början så förstod hon! Wiie!

Men när vi bytte varv igen så förstod hon ingenting. "vadå skall jag gå i en cirkel?" Jag tror att den hästen är lite för smart för sitt eget bästa, jag tror allt att hon driver med mig ibland. Men tillslut fungerade även det varvet bra. Vi  bytte igen och körde  ett par varv i trav, hon ville verkligen inte trava, så det gick åt en hel del tid och tålamod till att få henne i trav men sen gick det jättebra. Även andra varvet så tog det ett tag innan jag fick upp henne i trav men sen fungerade det.

Jag provade ingen galopp då jag var mer än nöjd efter att det gått så bra trots den långa "longervilan" ;)


Indie idag, hon har gått och blivit tjockis ;P Det lila på benet är blåspray, hon har gått och fått ett sår. Ser ni rutorna på bilden på hennes rumpa? :D HAha jag fick F´s julklapp som hon fick för 2 år sedan och aldrig använt. Efter att den legat i hennes bil i 2 år ansåg hon att hon nog aldrig skulle använda den. Det är en plastgrej som man gör rutor med på hästen. :P Väääldig nödvändig uppfinning ;)


ingen bra bild men, men


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0