Kaos på landet

Alltid händer det något. Jag skulle ju då hämta hem Indie för att rida, jag skulle även ta med C´s häst då han skulle gå hemma med ponnyn. Vad händer då? Jo när jag skall ta ut dem så sticker F´s häst och drar rakt igenom översta tråden som jag inte helt fått fast. Så han stack rakt ut i en åker och började käka Indie och den andra jag höll i blev stressade och drog, jag ramlade omkull och Indie hoppade över mig eller något för att inte trampa på mig, eller klev, har ingen aning allt hände så snabbt.

Så jag upp igen L´s häst var ju inte så smart då han ännu stod kvar i hagen och inte förstod att den var öppen. Jag fick tag i F´s häst med grimskaft gick in med honom i hagen släppte honom skulle stänga och han och den adra hästen drog ut igen. Dumma idiotiska grindtrådarna låg i en trassel hög och jag kunde inte göra något. Så jag stod med två hästar i handen och två på en åker. Ringde stallägaren som själv hade kaos hemma och såg de lösa hästarna trava iväg en bit och där stod jag och hade panik. Jag fick tillslut tag i L´s häst med andra änden av INdies grimskaft. Och stod med tre hästar som snurrade omkring mig och tryckde upp huvudet emot mig för att klia sig och ville gå åt olika håll och allt var trassligt så där stod jag mitt ute i ödemarken och kunde inte göra något. Skulle jag prova att gå skulle det bara bli stress och ännu mer trassel.

Efter sjuuukt lång tid, mycket buffel, trassel och massor av hästflugbett och myggbett senare kom stallägaren och vi fick tillslut in alla hästarna. Jag gav upp ridningen och åkte hem istället.

Nu skall jag ner igen och titta till F´s häst att han inte fått fång eller något om en 30 min av att ätit massor av säd på åkern.

Hu, varför skaffade jag mig inte en liten ponny som var tvungen att gå på diet, hemma vid m´s ponny och slippa alla andra hagar, dumma tråd öppningar och alla hästflugor?

Kommentarer
Postat av: moa lindström

sv; åh tack ! :D han är 12 född 99 :)

gud vad fin häst du har !

2011-07-18 @ 19:25:31
URL: http://legolass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0