Jag + Indie = Piff&Puff

Det blev en tur ute. Blev en hel del lyssna övningar, för att få henne mer uppmärksam. Hon blir så till sig och tänker på massa andra saker att man får ta ett helt pass då och då för att liksom påminna henne att ta det lungt och lyssna.

Men det fungerade rätt bra, i slutet fick hon till det igen och blev mer uppmärksam och skötte sig galant. Men jag och Indie tillsammans blir ibland Piff och Puff alltså. Jag hoppade av henne för att gå förbi hagen med kor i. Vad händer innan vi kommit fram tror ni? Jo hon lykas ställa sin ena framhov på båda    mina fötter! Allså på hälarna, så jag typ fallar raklång rakt ner i asvalten. HAHA!! Landade på ena knät och armbågen men ändå. Jag hade skrattat ihjäl mig och jag sett mig själv. Vet inte om någon såg mig, men det sjuder jag på isf ;)

När jag sen kommit på fötter igen så hade hon ju trampat så mina hälar stack ut ovanför skon, och under chapsen, så jag stod liksom på tå i båda skorna. Fråga mig inte hur vi lyckas alltså.


PIFF och PUFF

SEN såg ju hon då kalvarna i hagen och se kom ju såklart springade rakt emot oss. Så då bliev Indie rädd och höll på och snurrade runt och greja. Men det gick bra. Hon lugnade ned sig igen ganska fort igen. 

På resten av vägen hem blev det fler lyssna övningar och det gick bra. Men vad tror ni händer när vi går förbi huset som varit så läskigt enligt henne hela vintern? Hon går ju förbi där utan att blinka nu. Men såklar är folket där ute, självklart, inte så konstigt med tanke på att dom bor där ;) Men man kan inte se dem eftersom de har sjukt tät och höga buskar/häck runt hela huset. Då hade de tydligen en hund där som sprang fram mot oss från andra sidan. Det gjorde ingenting. Indie blev inte rädd eller något men sen då börjar de skrika på hunden så både jag och Indie hoppar till och blir rädda. Men hunden stannade iaf.

Så vi får väl se om hon kommer gå görbi det läskiga huset nästa gång då.. :O



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 17:12:08
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0