Hästmassör

Indie fick lite massage av en blivande hästmassör idag! Det var A´s kompis som kom ut och skulle massera A´s häst. Hon håller på att utbilda sig till hästmassör och de skulle då massera ca 20 olika hästar och hur det nu var. Har inte så bra koll. Så hon masserade A´s häst och jag tittade på. Sen provade hon även lite på Indie för jag var nyfiken på att veta skillnaden mellan A´s häst och Indie, Indie är ju rätt vältränad just nu och har gått som allra minst 4 ggr i vackan i ett par månader nu.

Slutsatsen var: (Som jag inte skulle ta allt för ordagrannt då hon inte är färdigutbildad )

Att Indie verkade vara en häst i fin form, inget fel på henne.
Hon hade rejäla biffiga muskler på två ställen (hon sa vad de hette på typ latin eller något, kommer inte ihåg)
Hon hade ett par riktigt hårda muskler (Tror att det inte var så positivt(?) Men det var inget ovanligt)

Sen frågade jag om halsen som jag ansett som "felmusklad" eller något, hon har ju en rejäl underhalsmuskel, men det var inget ovanligt. Den hade gärna fått varit grövre på muskeln högre upp, men det var bra att det inte var tvärtom då det kunde vara till en nackdel.

Hon kunde gärna skaffa lite större muskler på rumpan, de som de får när de har bra bakaktivitet och trampar under sig mer. (hon har svårt med det) Och på en liten del utav ryggen.

Men hon var jämt musklad och hade bra muskler på större delen uav ryggen, hon reagerade inget negativt medans hon masserade och stod lungt och halvsov.

Coolt var det iallafall även om hon inte är färdigutbildad och inte har så bra koll på just travhästar, hur de är uppbyggda och allt det där. Men någon sanning borde det absolut ligga i det hon sagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0