Gårdagens ridpass

Okej, i stort sätt under hela ridpasset igår var jag irriterad, en bil dånade förbi oss i hur hög fart som hällst, sjukt nära, HALLÅ ALLA BLÅSTA BILFÖRARE DÄR UTE, vi är ett FORDON. Men det jag rider på HÄST som räknas inom kategorin DJUR. Ett djur är ett levande ting som kan visa att de är nöjda, lugna eller bli RÄDDA och kasta sig. De kan faktist kasta sig ut på vägen, när en bil kör föbi, puckon. Alla hästar är inte stabila när en bil swoschar förb en i minst 50km i timmen med ca en halvmeter eller mindre breve en. Tur att Indie inte brydde sig men endel hästar kan bli RÄDDA.

Japp, så det var det första som hände under min ridtur så jag var svin förbannad, jag vinkade även till bilisten att sakta ned innan den körde förbi mig men det struntade den i.


Annars var ridturen sådär, Indie var sjukt taggad och vi red själva, överlycklig att komma ut på riktigt kanske? Än en gång har jag bevisat att många hästar som är "rädda" för saker och ting har egentligen bara för mycket överskottsenergi. Det är iallafall min teori, det gäller då inte alla hästar men många tror jag.

Det var sjukt varmt, jag hade ett par ridbyxor som jag knappt kunde röra mig i och satt helt klistrade på en gjorda av något konstigt material, aldrig mer dem när det är varmt alltså. Annars var det en mysig ridtur. Vi lyckades ta oss förbi kalvarna utan att dom kom springande, mest tror jag att det berodde på att det kom så många bilar när vi gick där förbi att de blev lite koncebtrerade på dem istället. Sjukt varmt var det och vi avslöt med barbackaridning i grimma tillbaka till sommarhagen. Mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0