Galoppfattningarna

Igår blev det träning på övergångar och galoppfattningar hela, hela tiden. (Indie hatade nog mig ;) ) Hon kändes riktigt fin i traven jobbade super och höll det samlat och i bra takt och allt det där. Galoppen, ja, den är som den är och den är inte bra. Galoppen är dei inget fel på men själva fattningarna.

I´ndie envisas med att antingen bocka, sparka eller båda delarna när vi skall fatta galopp. :( Så jag körde på med högergaloppfattningar tills de satt utan några bockningar/kickar. Det tog ett tag men den gick det! Mellan fattningarna körde jag övergångar i trav, skritt och halt. Dels för att få henne att tänka på annat än galopp vilket hon alltid gör nu för tiden. Som sagt efter lite skutt, bockningar och kickar gick det, så jäkla synd att hon skall göra så bara och jag tycks ju inte få henne att sluta med det heller :/ Men kvar i sadeln satt jag iallafall.

Sedan på vänstergaloppen fattade hon galopp med en gång, klockrent de två första gångerna. Men kände att jag var tvungen att rida igenom henne ordentligt på den sidan också ändå. Så det blev lite kickar där med. Till och med ett försök till en stegring nästan kändes det som. Eller som att hon hoppade över ett hinder på 50 cm utan att det faktist stod där. Det var faktist lite läskigt och jag flög lite, men inte av. Efter det konstiga skuttet satt galoppen även i vänster och jag beslöt mig för att börja lugna ned tempot och sen blev det avskrittning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0