Flugmedel

Ge mig tips, kom med förslag. Bästa flugmedlet? Något som har någon dunderkur?
Det är sjukt mycket mygg, flugor och andra äckliga kryp som bits i nr2án. Det här med flugmedel kan man ju tycka vad man vill om, lureri eller inte? I stort sett omöjligt att få bort flugorna är det. Om man inte prayar dem en gång i halvtimmen dvs. Just nu kör vi på olika kurer i stallet. Bla M och A har ultra shield.

Jag, L och F Rensons.

C har Switch

Jag tycker inte det varit någon större skillnad mella hästarna. Men jag kommer ihåg att när jag och M red ut så hade hon sprayat med Ultra Shield och jag med Renons och hon hade flest flugor. Kanske inte beror just på flugmedlet men ändå. det borde ju ha verit tvärtom om man tänker på priset.

Jag kommer även ihåg att i förra stallet gjorde de något eget ihopkok, men det verkade inte heller fungera något vidare. Det såg bara skumt ut och luktade hemskt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har provat många olika flugmedel genom åren och jag tycker mest om Ultrashield, det har funkat bra på mina hästar iallafall. Nu har jag dock Renons då Ultrashield var slut i affären, funkar ok men håller inte lika länge utan man måste spruta på nytt ganska ofta. Switch har jag inte provat, så jag kan inte säga något om den. Har iallafall hört av många att den ska vara bra, men andra har tyckt att den inte hjälper alls.



Tänkte varna dig att inte ge vitlök till hästar, det kan ge blodbrist!

2011-07-15 @ 22:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0