Dagens Ridpass

Idag blev det ett pass på ridbanan. Jag släpade ut alla mina bommar och det fick bli lite bomövningar. Indiana kändes väldigt anti i början när det var dags att jobba. Hon stannade och vägrade gå...Hon var även tveksam i början och tänkte mycket galopp och blev lite uppstressad. Inte så konstigt då det blivit galopp på banan typ de senaste 8-10 gångerna jag ridit där. Men efter att tag släppte det och hon insåg att hon var tvungen att jobba och  fokuserade bättre. Jag red även en hel del cavaletti. Ibörjan var hon lite ostadig och kom i otakt hela tiden men efter 3-4 gånger så flöt allt på. Både för mig i balans och för henne.

Så efter hon var anti allting så flöt ridpasset på rätt bra, men det kunde gått bättre. Som avslutning skrittade jag henne hem till mig, red runt på baksidan av vårt hus och Indie kikade in i vardagsrummet där mamma såg tv. Hon blev rätt förvånad ;) Som vanligt kom mamma då ut med knäckebröd och mutade Indie. Varje gång mamma hälsar på har hon något gott, så Indie älskar henne ;)

Mina fina bomar :D

Lite otaggad häst...



Häst som inte ville stå still


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0