BETT

Idag hade jag tänkt testa det nya bettet det blir med delta den här gången och nästa gång skall jag prova med dubbla tyglar och se hur skillnaden blir. Jag har ingen aning om hur Indie kommer att reagera på bettet men förhoppningsvis gillar hon det.

Det är ett tvådelat pelham som jag fick rekomenderat utav en försäljare i vår hästbutik när jag berättade hur allt låg till och vad hon rekommenderade för bett. Visserligen är det svårt för henne att veta då hon aldrig suttit på hästen själv, vilket hon även poängterade. Men tvådelat pelham var det hon rekomenderade och när jag nu fick chansen att köpa ett för 50kr istället för 315kr så tog jag såklart den.

Pelhambettet skall vara lite mildare än pessoat vad jag förstått och inte heller ge dubbla signaler som pessoat gör med hävstångseffekten plus tryck i nacken.

Så idag hade jag då tänkt testa pelhamet med delta förmodligen blir det på ridbanan tillsammans med M. Men vi får se.

Ville egentligen ha ett babypelham men, men man kan inte få allt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0