Ägare på besök

Var så sjukt trött igår att jag somnade med en gång när jag kom hem. Så här kommer gårdagen.

Indianas ägare Marléne var på besök tillsammans med hennes man och en till från hennes stall. Jätte trevligt. Så de fick se stallet, vilket de inte gjort förut och hälsa på Indie. Vi stod mest och pratade såklart om hur allt gick osv. Fick en hel del tips på hur jag skall försöka fixa galoppen. Så nu har jag massor av tips som jag måste testa :D Förhoppningsvis kommer det gå bättre. Jag vet inte hur länge vi stod och pratade men ett bra tag var det. Jag var så jäkla trött att jag babblade på om allt och ingenting. Som vanligt när jag är sjukt trött ;) Haha. Men trevligt att de kom och hälsade på. Jätte härligt folk :D

L red sin häst på ridbanan och det hade gått sådär, så när Marléne och de andra åkt hem hoppade jag upp på hennes käre pålle som jag hjälpte M med under 2år. Jag kände lite på honom och travade honom över lite bommar osv. Roligt att känna på honom igen. Bommarna gick faktist over förväntan bra. Annars har han noll koll på benen men det fungerade jättebra!

Indie skulle då få vilodag och flyttas till sommarhage nummer tre. Som jag inte hade en aning om vart den låg, då de inte använt den under de 3 år jag varit i det här stallet. Så den fick jag se när L och jag skulle ner med de tre hästarna som skulle flyttas. Jag hoppade upp på Indie barbacka i grimma och det fungerade bra. Hon undrade vad jag höll på med bara när jag gick förbi den vanliga sommarhagen. Det skulle ju bli vilodag men det blev väl nästan 1 1/2 kilometer barbaacka ändå. Men nr2 var verkligen en jättestor hage den med! Jättebra skydd också och rätt tät med träd. Så jag undrar hur vi skall kunna hitta dem sen bara.

Mobiluppladdningar:


Påväg till sommarhage nr 2

Indie i nr2




Indie och L´s pålle :)


Vårt otroligt fina grimmträd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0