Utnyttja

Något som ni som bor i lite större städer (och i närheten) skulle kunna tänka på är att utnyttja det. T.ex. när ni skall köpa något till hästen. Vi vet ju alla att det kostar en hel del med all utrustning till hästen och alla har vi någongång tänkt "oj vad dyrt". Det jag försöker komma fam till är tänk ekonomiskt.

De flesta vet ju vad blocket.se är... Eller hur? Utnyttja blocket! Man kan tjäna massor på det. Varför köpa ett nytt täcke till unghästen när du kan köpa ett som varit använt på en annan unghäst ca 4-5 gånger och är i topp skick när din häst ändå kommer växa ur det om en månad? Det finns ny  och oanvänd hästutrustning på blocket som endast varit provat på hästen. Man kan tex få ett Rambo eller Rhino vintertäcke som varit använd ett par gånger som ser precis ut som nytt till mindre än halvra priset på ett nytt.

Mitt första blocket köp (dock lite smutsiga pga jag använt dom idag) (Kommer ett annat inlägg imorgon om varför jag var så snål och köpte de här på blocket, eller var jag ekonomisk? ;))

Jag vill säga det här speciellt till er som bor i stora städer eftersom ni har möjligheten att gå ett kvarter titta på saken och köpa det ni vill ha. Och ni slipper fraktkostnader. Ni har även möjligheten att se hur skicket är på utrustningen, vilket inte alltid syns på bild.

Som gotlänning och fast på ön har jag inte de möjligheterna som ni har. Och jag tycker att ni borde tänka över den möjligheten och utnyttja den. För jag har inte den möjligheten. Vill jag köpa ett vintertäcke på blocket som kostar hälften av orginalpriset så blir ändå pga fraktkostnader det inte värt det.

Så tänk på att utnyttja er position :D

Kommentarer
Postat av: Joanna

sv; oj! det var ju inte bra, men det konstiga är att vi kan se den. vi ska se om vi kan fixa det!

2011-01-05 @ 10:27:44
URL: http://sofiajoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0