Travsport

Vad tycker ni egentligen om trav? Jag tycker travvärlden egentligen är ganska hemsk, om man skall tänka på vad som händer "bakom kulisserna". Om man tänker på hur många hästar som inte fungerar som travhästar, "går sönder" eller helt enkels slaktas. Men egentligen är trav lika hemskt som galopp. Så jag tycker det är väldigt konstigt att det inte är lika många som klagar på galoppen... Men från negativa till det lite possitiva.

Det finns faktist possitiva saker med trav också. Hästar som älskar och njuter av att få springa. De som regerar travbanan som Going Kronos, Superlight, Legolas, Maharadja, Commander Crowe och självklart konungen själv Järvsöfaks. Som ni kanske märker är jag ganska insatt. Vilket mycket beror på pappa som inte missar travet en enda kväll. Han spelar inte, bara på helgerna ibland men han missar inte travet en enda kväll. Så på grund av honom är jag lite av en hemlig travexpert. 

Jag har koll på när det börjar även på vardagarna 21.39 förrutom på onsdagar då det är lite av en "specialdag" och det är extra långt program, och även direkt (tror jag). Så jag är uppvuxt med trav kan man säga. 

När jag var liten brukade jag sitta och skriva upp alla fina namn, men jag kom ganska snabbt fram till att det var ganska många och gav upp. 

Jag har ganska bra koll på vilka stall och kuskar som ligger högst upp på listan. Jag har inte missat Elitloppet eller prix d'americ på de senaste 4-5 åren. 

Jag gillar Björn Goops lugna sätt, Erik Adielssons vana, Stefan Hultmans mysighet, Peter Ingves energi och lutfi kolgjini sköna stil att oftast säga vad han tycker. 

Fråga mig vad som, jag kan det mesta inom trav! (Hehe, nästan iallafall :D) Det finns oerhört mycket att kunna, men jag kan iallafall säga att jag kan ganska mycket. 

Här kommer lite egna bilder jag tagit under åren :) 
2010

Commander Crowe och Peter Ingves

Alltid lika glad och full med energi 

2006

Visby, Björn Goop och Erik Adielsson

Glad kusk i ett mindra lopp, upskattas alltid!

Min kärlek, Superlight (Tror det är han iaf? )

Superlight min favorithäst inom travet

2009

The power of Commander Crowe
--





Kollar fokusen och ljuset lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0