Stallapotek

Här är mitt lilla stallapotek som jag pysslade ihop i söndags. En riktigt bra sak att ha i stallet så man vet var alla saker är när olyckan är framme. Så har man även koll på att inga grejer blivit gamla och oanvändbara.


Det behöver inte alls vara svårt att fixa ihop ett litet stallapotek. Det är bara att ta en låda, köpa lite grejer om ni inte redan har det och sedan lägga i det. Det här är vad vårt stallapotek innehåller:
 
En ren svamp är en av de viktigaste sakerna att ha så att man kan tvätta rent såret med en ren svamp. Tvål har jag inte med i vårt apotek eftersom alla i stort sett har en egen tvålflaska till hästen. Jag rekomenderar er även att ha i en rulle med papperstejp eftersom det ofta kan vara användbart.

Lätt som bara den att fixa ihop själv och ändå så viktigt.

P.S. Fin logga jag gjorde på backen va? D.S. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0