Som många lagt märke till..

.. så rider ofta Luciana Diniz sin häst utan träns, eller hur man nu skall förklara det. Hon har bett på hästen med tyglar och en rem under hakan på något sätt. Första gången jag såg hästen utan träns var när jag kolla de på Gucci Masters. Idag har jag även kollat på tävlingarna fån London som var under julhelgen. Där fick man först se henne rida "utan" träns och sedan med ett pullarträns i omhoppningen.
 
Men med trönset på verkade As-Taro ofokuserad och irriterad på tränset hela tiden och det blev inte en sån lyckad omhoppning för dem den dagen. Kanske berodde det på tränset? Jag tycker det är väldigt häftigt gjort av Luciana som verkligen bryter normerna och även endel fördomar inom hoppningen att rida både utan massor av remmar och hjälptyglar och dessutom utan ett "riktigt" träns. Häftigt, fascinerand och verkar fungera bra för hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0