Skrittur i mörkret

Idag har jag faktist varit duktig fast det inte blev som jag tänkt mig. Vi skulle som sagt till skolan vid 13.00 idag och när vi kom dit var inte läraren där. Utan en annan som läste upp två mail vi redan läst. Det tog 20 minuter sen fick vi sluta! Helt onödigt speciellt med tanke på att det tar  en timme och 20 minuter att ta mig till skolan och sen skall man hem igen och inga bussar passar såklart!

Det slöt med att jag och Emelie på förmiddagen var vid Josefin. Åkte sedan till skolan var där i 20 minuter Fick skjuts av Emelie till bussen  och hann precis. Sen var jag hos Josefin igen. Sen slutligen bussen hem. Men det possitiva var att jag och Josefin pluggade engelska både på för och eftermiddagen. Riktigt duktiga var vi.

Nu till hästdelen ;)

F och jag var faktist ute och red i mörkret i dag. Eller lite skritt blev det. Jag har aldrig förr provat rida Indie med pannlampa i mörkret förr, men det gick utmärkt. Endel hästar brukar ju bli rädda för sin egen skugga när man rider med pannlampa men det fungerade som sagt toppen. Men hon stannade en gång och vägrade gå av någon konstig anledning, spöken i buskarna kanske? Riduren blev dock inte så lång eftersom F skulle in och jobba igen men det är nyttigt att ta korta turer ibland också.

Massor av reflexer åkte på idag. (gammal bild)

Indie var grymt duktig idag då hon accepterade att bli tränsad med en gång. Jag blev helt förvånad då jag inte hade henne uppbunden som hon brukar vara. Det var bara *foff* den var det på och jag var helt förvånad. Bra om min tålmodighet äntligen börjar visa resultat. Hoppas att tösen fortsätter vara så duktig nu.

Jag är nu till och med färdig med resten av Engelska C läxorna till imorgon så nu kan jag ta det lungt. Nu blev det lite onödig fakta men det får ni stå ut med. Det kommer ett till lite hästigare inlägg senare ikväll så håll utkik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0