Rymt

Vet ni vad som hände medan jag skrev det förra inlägget? Stallägaren ringde och hade lite panik. En häst stod utanför hagen och tråden låg på backen och en häst fattades. De andra försökte ta sig ut och hon hade lite panik och hennes lilla baby var inne och med storebror 6år. Så jag fick kasta på mig alla kläder och åka iväg. Det visade sig som tur var att det inte var så farligt som det lät.

När jag kom hade M fått in alla hästar förutom en som visade sig vara ute och reds av E. Hästen som rymt hade klarat sig bra. Hans ena framben var lite varmare och en  liten aning svullet. Men det lär försvinna om 1-2 dagar. Så jag fick sysselsätta hästarna medan hon sprang in. Så jag gjorde kväll för hästarna, det var ändå min kväll. Sen kom Mr M och lagade tråden och stolpen som plöjts ned vid grindöppningen.

Så allt löste sig ganska bra. Det gäller bara att hålla koll på en ena hästens framben så att det blir bra.

Började såklart snöa när jag tidigare idag skulle fota :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0