Oerhört viktigt!

Nu kommer det som ni förmodligen redan sett, ett lite längre inlägg. Som ni förmodligen vet så har jag då en foderhäst. Något som jag tycker är oerhört viktigt när man har en foderhäst är kontakten mellan sig själv och hästägaren. Jag tycker det är viktigt att ha en bra kontakt så att både hästägaren vet vad man gör med hästen och man själv vet att man gör allting rätt och det som är bäst för just den hästen.

Jag har verkligen den underbara kontakten till Indies fina ägare. Jag känner att jag kan ringa till henne och fråga precis vad som hellst gällande hästen, hästens utrustning och hästens beteende. Med henne kan jag fråga i stort sett vad som hellst utan att känna mig dum. Hon svarar alltid ärligt tycker det är kul att få reda på hur det går och vad som inte går och precis allt jag känner att jag behöver prata av mig om.


Något som jag tycker är väldigt viktigt är att man känner att ägaren har förtroende för en. Att man känner att ägaren inte ringer varje dag frågar och kritiserar. En bra kontakt skall ske genom förslag och uppmuntran, man skall inte behöva känna sig dålig och nedstämd efter ett samtal med ägaren. Att behålla kontakten under perioden man har hästen tycker jag är viktigt så att när man tillslut kommer fram till att man måste ringa ägaren en dag inte känner att man vill/vågar.

Det är inte bara ägaren som skall sköta allt. Det är även fodervärden som skall hjälpa till med kontakten. Det skall inte bara vara ägaren som skall ringa och fråga hur det går. Fodervärden tycker jag skall också kunna ta intiativ att ringa till ägaren och prata även om det bara är possitiva saker.


Men jag själv har telefonskräck, jag avskyr att ringa personer jag inte känner även om jag vet vad jag skall säga. Så varje gång jag skall ringa Indies ägare har jag lite,lite panik men det börjar gå över och det är inte bara Indies ägare det gäller utan även när jag skall ringa andra personer. Då mår jag faktist ännu sämre. Men min lilla telefonfobi är något jag jobbar på. Jag ringer alltid hovslagare och veterinär själv. Även när jag sommarjobbar så ringer jag massor dagligen men då brukar det flyta på utan att jag får panik. Väldigt konstigt egentligen...

Sammanfattningsvis tycker jag att det är viktigt att både fodervärden och ägaren bygger upp en kontakt tillsammans där båda parterna känner sig säkra och känner att de kan lita på varandra och hjälpa varandra. Jag hoppas verkligen att alla andra fodervärdar känner att de har en lika bra kontakt som jag har med Indies ägare, för det fungerar verkligen toppen för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0