Någon som en ett sånt här?

Jag har en svag fundering på att skaffa en sån här:

En longergjord alltså. Den här kostar 198kr och här är lite kort fakta om den:

Longergjord/Körgjord
Tillverkad i kraftig bomullsväv och med stoppade läderputor (däckel).

För jag skall verkligen satsa på att få Indie att förstå vad jag vill med henne när hon skall longeras. Förmodligen blir det enklare när man har en longergjord eller vad tror ni? Just nu kör jag bara med träns och delta och longerlina.

Det jag vill är att hitta någon kanske billigare eller snyggare?

Jag vill inte direkt köpa en sån här anläggning för 299: 
När jag bara vill ha själva gjorden... Någon som vet var man kan hitta en billigare longergjord?

Annars får jag säkert låna en körgjort i stallet men det känns lite jobbigt om man skall ställa om alla remmar hela tiden. Jag får väl börja med det iallafall och sedan se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0