Lördag

Nu har jag kommit hem, duschat och ätit. Inde var på topphumör i början. Stod och sov när jag ryktade och pysslade med henne medans vi väntade på F. Till slut gick det tillockmed att dra en kam igenom svansen. I vanliga fall (förutom i början när jag hade indie) brukar jag tränsa henne med grimman på. Så jag tar av grimman efter att jag tränsat. Men eftersom jag tyckte det gick så bra i onsdags tänkte jag att hon äntligen gett upp och jag kan tränsa henne som vanligt igen, så jag provade att tränsa utan grimma och det gick på första försöket! :D Duktiga troll. Jag hoppas att hon äntligen gett sig neb jag vågar inte riktigt tro på det ännu. Men hoppas kan man.

Kines?

Jag och F bestämde oss för att prova rida en väg i närheten som men det gick inte rida där för att det var så hård skara på snön. Rackarns. Vi red även förbi det "läskiga" huset vilket fungerade ganska bra faktist. Vi hittade en väg där vi kunde trava så vi bestämde oss för det. Jag la mig bakom F eftersom jag tänkte att Indie kanske skulle bli lite överglad när hon får springa ibland och det var tur att jag gjorde det. Ibörjan gick det jätte bra sen tog hon ett skutt framåt och sparkade bakut! En riktig spark verkligen! Hon blev förmodligen så glad att äntligen få springa igen. Men jag tycker det är fel att hon gör så, hon skall inte göra så. Vi travade lite fram och tillbaka och hon fortsatte sparka lite mindre bakut då och då. Rackarns häst. Tillslut var hon så pigg att hon typ "skuttade" fram  när vi skrittade så jag bestämde mig för att göra som F och hoppa av och gå hem. Och då blev det lite gå träning för Indie. Hon vill gärna vara brevid en, men det vill inte jag eftersom om hon skulle halka så ramlar hon över mig. Men tillslut förstod hon vad jag ville och gick snällt och lungt bakom mig.

Vad tycker ni man borde göra om en häst sparkar backut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0