Lädergrimma=Säkerhet

Lädergrimma har jag alltid tyck varit snyggt förut men onödigt etersom de är ganska dyra. Något jag läste idag fick mig dock att ändra den åsikten.

Jag var inne på agrias hemsida och de rekommenderar där att man använder lädergrimma när man skall åka iväg med hästen. Alltså att ha på hästen lädergrimma i transporten. Anledningen är att om hästen skulle få panik så går lädergrimman sönder och hästen kommer loss. Har man däremot en nylongrimma går den inte sönder och man kanske inte får ut hästen. Nylongrimman kan även ge allvarliga brännsår på hästen, något som ingen vill ha.

Så tänk på det nästa gång ni skall åka transport med hästen, ta på den en lädergrimma om ni äger det. Det skulle jag defenetivt gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0