Diana, bografin


Biografier är något jag har fått lärt mig se upp för. Både självbiografier och bara biografier. Här är en bok som jag nyligen läst.

Något du bör tänka på innan du börjar läsa en biografi är att det kommer (oftast) att nämnas otroligt mycket namn där du förmoodligen inte ens vet vem en tredjedel är. Jag har faktist funderat på att läsa den här boken ganska länge då jag tyckte den lär intresant när man läste på baksidan. Jag ville veta hur prinsessan Diana egentligen dog i bilolyckan. Hur det gick till lite mer beskrivat än det som jag visste. När jag sedan hittade den här boken i en 4 pocket för 100 tvekade jag inte att ta den.

Efter 7 sidor insåg jag att boken var värdelös. Men pga av mina konstiga tvångstankar jag har så var jag ju tvungen att läsa ut hela fast jag inte gillar den. Problemet var bara att den hade 479 sidor. Med sjukt mycket text och ord som jag knappt hört någongång. Det var fullt med "kungliga ord" kan man kalla det.

Här kan ni läsa baksidan

I boken nämndes säkert 500 olika personer varav jag visste vem 5 st var. Helt omöjligt att kunna komma ihåg vem alla personer är. Speciellt när de inte förklarar vem det är. Det slöt med att jag tyckte boken var så dålig att jag läste 100 sidor. Tog en paus, läste ut en annan bra bok, läste 100 sidor igen och å fortsatte det tills den rosa boken äntligen var slut. I det näst sista kapitlet beskrev de under 5-7 sidor vad som hade hänt natten då hon dog.
Väldigt liten text och små mellanrum tyvärr syns det inte på denhär bilden...

Så sammanfattningsvis blev jag väldigt besviken på boken. Speciellt efter alla goda ord från aftonbladet. Det var en riktig MISS jag gjorde när jag började läsa den.


Kommentarer
Postat av: c a r r o

Har varken läst eller hört talas om den :/

2011-01-25 @ 20:32:48
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0