Dagens ridtur...

... var hal, blöt, kall och underbar. dagen började in eå bra bara. När jag kom till stallet för att ta in hästarna såg lag att lilla B hade ett djupt jack/sår mitt på nosryggen och det hade runnit blod hela vägen ned till mulen. Inte så nice. Men det var dock inte så att det behövde sys. Så när F kom fick jag tvätta rent och fixade till det så gott vi kunde, sen får ägaren bestämma vad hon vill göra. Det var inte så farligt att veterinär behövde inkallas så vi får de hur det blir av saken. För övrigt var såret rent och frächt.

Det blev tillslut en ridur iallafall med E och F. Det var som sagt halt och det tog ett tag på vägen innan vi kom in i skogen. Väl där inne är underlaget ganska bra. Dock var vi tvugna att korsa ett ganska öppet fält och där var det ordentligt högt med snö så pållarna fick arbeta. Det var verkligen härligt att äntligen få komma upp i skogen.

Indie skötte sig otroligt bra och jobbade på bra och gick på tygel och tuggade lagom på bettet och höll sig oerhört lugn och lyssnade på bra. Så grymt stolt är jag över henne idag! Tyvärr blev det ingen trav ens i skogen pga det dåliga underlaget och djup snö men hästarna fick arbeta ändå. 

Just nu står de och myser i stallet och har fått mat och är förmodligen väldigt nöjda. Imorgon blir det någon form av lugnare ritt i trakterna, eller tömkörning funderade jag faktist på, eller en mysig liten barbackaritt. Något blir det iallafall få de fick jobba på ganska så hårt idag.

ikväll kommer det "roliga" inlägget upp. Ha inte för stora förhoppningar bara för såå roligt är det inte. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0