Benskydd

Tänkte bara berätta lite vad jag tycker om benskydd.
Benskydd tycker jag är bra att använda om det behöv eller om det använs i ett syfte. Det kan alltså vara i förebyggande syfte. Någon som jag inte gillar med benskydd är vissa som är gjorda av plast. Jag tycker inte att det är fint med grejer som ser plastiga ut. Som tex de här:
 
Jag tycker inte plast passar in på en häst, det skall se ut som hen häst inte en robot! Men vissa skydd är okej som inte ser så överdrivna ut som tex de här:

Jag vet inte varför, kanske är jag gammalmodig men jag tycker att hästutrustning skall smälta in inte göra att den ser ut som en utrutad robot redo för strid. Men de snyggaste benskydden tycker jag är de i läder. Som de här:
Inte de snyggaste som finns men helt okej.

Här kommer de snyggaste och de mindre finare skydden enligt mig:

Fula:

Fina:

Hellst av allt skulle det vara svarta sömmar.

Sedan är det ju en helt annan fråga om vilka som är bäst för hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0