Ta vara på möjligheterna

Något som jag avundas är er som har möjligheter, det finns så otroligt mycket möjligheter för er på fastlandet och jag hoppas verkligen att ni tar vara på dem. Att ta en tripp till Göteborg/ Sockholm är oftast ingen större grej för er. Men för oss är det en hel resa som skall planeras vi skall ta via båt till fastlandet, sedan åka buss eller pendel. Pendel som är en ganska stor grej för oss gotlänningar. Inte alla men endel. Jag kan erkänna att jag har verkligen ingen koll på pendeltågets system, jag förstår inte vilket jag skall på och åt vilket håll och hur många stationer jag skall åka. Det jag försöker komma fram till att att ni har möjligheter som ni borde ta vara på.

Ett exempel är Kyra Kyrklunds Clinic. Jag skulle verkligen vilja gå på den och den är till och med  gratis. Den håller hus på Täby Ryttarcentrum den 12 Mars.
Jag är verkligen ett "hästfreak" och skulle ta vara på varje möjlighet att lära sig mer som man får. Speciellt av framgångsrika och kunniga människor. Så jag tycker att ni borde tänka på vilka möjligheter ni har och jag hoppas att ni tar vara på dem för det hade jag gjort och jag önskar även att jag kunde det. Men det går nästan inte att bara åka till Täby över en dag och sedan hem igen. Det är mycket som behöver förberedas och bokas. Det skall vara boende och båt hur man tar sig dit via buss/pendel. Så ta vara på det ni har. Det finna mycket att lära sig och man kan hela tiden lära sig nya användbara saker som gör att man utvecklas som både ryttare och människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0