StallStallStall

Nu har jag precis varit nere i stallet och klarat av kvällspasset, jag fick även ringa C´s man så att han fyllde på ensilagen som var slut i hagen. Nu har vi även fler pass att ta varje vecka eftersom två i stallet är bortresta och en är sjuk. Men det är sånt man får ta, jag tycker vi är ganska bortskämda som inte ens behöver åka till stallet varje dag om vi inte vill.

Jag är ju så otroligt smart också, jag tänkte åka till stallet lite tidigare för att ta lite fina kort på hästarna i solnedgången. Men när jag skulle starta kameran så kom jag på att batteriet var i laddaren hemma. Smart av mig. Så det blev inga foton på hästar i solnedgången...
Bild lånad från http://www.gronagardar.se/uppfodning/gras-och-orter/
Nu skall jag fortsätta med mitt roliga liv och fortsätta plugga engelska.

Kommentarer
Postat av: Lydia @ Irland

Sv: Alltså, hästjobb i allmänhet är väldigt tungt och kräver mycket arbete för skitlön. Jag velade i flera månader innan jag slutligen valde just det här jobbet (mest pga bilderna de skickade och att lönen var högre än de flesta andra), och jag hade nog än väldig tur :)

För att vara ett hästjobb har jag sjukt lätta dagar. Jag börjar så sent som nio(!) på morgonen och slutar vid sex. Då har jag dessutom en timmes lunchpaus och jag bestämmer själv hur mina dagar ser ut, vilka hästar jag rider osv. Dessutom får jag gratis träning för hopptränare varje vecka och så får jag tävla om jag vill :)

Min lön är 6000 kr i månaden + egen lägenhet med tv, internet osv och dessutom middag varje dag.



Jag är alltså väääldigt lyckligt lottad, speciellt med tanke på hur otroligt lätt mitt jobb är (mer nöje än arbete!) och att jag i princip behandlas som en familjemedlem med lön ;)



Haha skulle kunna snacka om det hur länge som helst, sorry om det blev långt ;)

Har du mer du undrar över är det bara att fråga på :)

2011-02-03 @ 00:38:37
URL: http://lifeatsulmurhouse.blogg.se/
Postat av: Jennie

sv: Jag också! 298kr tror jag :)

2011-02-03 @ 18:53:47
URL: http://jenmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0