Ridstövlar/ Skor

I fjol så tänkte jag vara lite smart, vilket inte blev så lyckat. Jag hade turen att hitta ett par ridstövlar för 350kr som kostat över 1000kr från början. Men tyvärr var de för stora.

Stövlarna var lite i den grovare sorten och jag tänkte det var smart att ha dem under vintern med tjocka raggsockar i. Storleken var då som sagt 38 och jag har 35-37 oftast 36. Men jag tänkte då att om man påvintern har massa kläder på sig och tar ett par extra tjocka sockor så blir dom perfekt. Det var dom också.
<-- Här har vi bovarna

Problemet var bara när man skulle rida, då blev ju allting fel. Stövlarna var ju två storlekar för stora och när man då skulle placera foten rätt i stigbygeln så blev det ju helt fel. För satt man foten rätt enligt stöveln så hade man enligt foten tårna att hålla balansen på. (tårna slöt liksom där under den främre trampdynan om ni förstår vad jag menar). Skulle man då ha fotens placering rätt enligt ens fot så var ju halva stöveln igenom. Så det blev inte ett så lyckat köp som jag tänkt.
De här som jag todde var ett kap :)

Så om ni någon gång funderar på att köpa några storlekar större i riskorna/Stövlarna. Gör inte det! Inte om ni planerat att rida i dom. En storlek större kanske fungerar men inte två. Tänk på det.

Kommentarer
Postat av: LINA

SV: tack tack

2011-02-12 @ 17:59:59
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Marcus

Ser ut som Lucky Luke´s stövlar :-P

2011-02-12 @ 18:07:36
URL: http://tokigamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0