Ridpass

Har varit i stallet i två omgångar idag. Först när jag red sedan har jag haft kvällsfodringen.


Jag ignorerade de vita fallande sakerna som fått för sig att ramla ned ifrån himlen de senaste dagarna och red ett pass i hagen. Underlaget var lite sådär så jag vågade inte trava så mycket. Dessutom känndes Indie lite stel idag så det fick bli mycket uppvärming och mjukgörande arbete. Det vi tränade mest på var skänklarna, få henne att lyssna på dem mer och tillslut gick det nästan helt utan tyglar!

Vi tränade även mycket halt för att få henne mer uppmärksam, som hon ibland glömmer bort om man inte tränat på det ett tag. Så i slutet satt även det som en smäck.

Det blev även lite trav, jag trodde att hon skulle få lite fnatt och bli jättepigg och sparka bakut eller något liknande men det gick faktist jättebra. Hon fick ta det lite lungt utan nogon större press på att arbeta perfekt idag då hon som sagt var lite stel och inte jobbat så mycket på sistonde. Så jag är faktist riktigt nöjd med passet idag. Tyvärr fick hon för sig att inte gapa när bettet skulle ur munnen men fick ur det innan hon fick "panik" eller vad man nu skall kalla det.

Vill bara tillägga att Indie till och med sökte sig nedåt igår när jag longerade henne! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0