Ridpass

Jag bestämde mig tillslut för att det skulle bli en ridtur idag, inne i hagen igen, då jag ännu inte vet vart man kan rida. Men nu börjar snön smälta så snart så kanske de vanliga vägarna fungerar igen.

Gammal bild innan snön kom igen..

Allt flöt på i början idag, Indie reagerar inte längre när man skall tränsa henne så hennes tränsnings strejk än nu över. Däremot kände jag med en gång när jag hoppade upp på henne att hon kändes väldigt stel, speciellt bak. För att ta reda på vilken sida det var och mjuka upp henne körde jag en rejäl uppvärmning och även serpentiner. Det jag kom fram till var att det känndes mest i vänster bak. Men allt eftersom vi jobbade på i voltar osv så kändes hon mjukare och bättre. Halt var det såklart så vi tog det lite lungt speciellt i traven. Vi tränade på övergångar igen och få henne att lyssna och hon är jätte duktig på det nu. Dock tycker hon inte det är så jätteroligt att stå still i halten. Sammanfattningsvis är jag jättenöjd med henne idag och hon tog allt med lugn. Däremot hände det något i avskrittningen! Hon halkade och det kändes nästan som hon var på väg ned på knä men lyckades dra upp sig. Hon blev väl lite för avslappnad och okoncentrerad. Det hade även packats snö i skorna på henne så det kan också ha varit orsaken.Trots det gick det bra och hon höll koll på sina ben senare och tog det lite försiktigare.

Så imorgon får jag ned och kolla till henne för att se om hon blivit stel eller sträckt sig eller något liknande. Men det var inte så farligt som det låter så förhoppningsvis gick allt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0