Hektisk morgon

Vaknade i panik och såg att klockan var allt för mycket, kastade mig ur sängen och åkte direkt till stallet. Jag hade morgonpasset. Som tur är har vi inte fodring på morgonen, utan de skall ha vatten och täckesbytning och såklart se att alla mår bra. Allt verkade vara lungt förutom en katt som klättrat alltrör högt i takbjälkarna trots att han inte borde då han inte klarar av att hoppa då han har problem med ett ben (han är ganska gammal). De där katterna har verkligen snackat ihop sig för att göra allt krångligt för mig.

Han fick vara där uppe eftersom jag tänkte att kom han upp så kommer han ned. Men när jag var färdig i stallet kunde jag inte lämna honom där. Så jag hoppade upp på en stol och nådde precis honom. Men då klamrade han sig fast med klorna i takbjälken och jag nådde precis inte att lyfta honom. Så efter en kvart? Släppte han äntligen taget och jag släppte ned honom på golvet och han for iväg ut och började äta. Ja, tre gula katter kan göra livet lite intressantare. Idag kommer ägarna hem så då blir allt tillbaka till det vanliga igen!

Nu skall jag ned till stallet igen och pyssla och se om det går att rida lite.

Kommentarer
Postat av: Brusella

Tävling! - Vinn ett HORSEWEAR underblanket !

http://brusella.blogg.se/2011/january/vinn-ett-horsewear-underblanket.html#comment

2011-02-16 @ 17:44:28
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0