Första intryck

Tänkte ge er liten förklaring på mitt första intryck av Hööks CRW® Classic Gaiters. Jag var väldigt rädd att de inte skulle passa då jag fortfarande brukar köpa hästsaker/kläder på barnavdelningen, trots att jag är 19. Men jag har inget emot det, man sparar mycet pengar! :D

CRW chapsen + mina ridbyxor
(köpta på barnavdelningen) ;)

Tur hade jag då chapsen sattförvånandsvärt bra faktist! Jag har väldigt korta ben och lång överkropp så jag var lite rädd att de skulle vara för långa men de satt perfekt. Det jobbiga med chapsen är att man skall dra ragkedjan nedifrån och upp och att dragkedjan sitter mitt bak. Det är faktist ganska krångligt och inte så smidigt. Min plan var att ha chapsen till mina mountain horse ridskor, men skorna var väldigt klumpiga till cchapsen utseendemässigt och de var nästan smala nere vid vristen till skorna. Man får liksom dra upp chapsen extra för att kunna dra upp dragkedjan.

Rekommenderar de här till chapsen                                     och inte de här.

Så jag rekommenderar att ni antingen köper riskorna som skall höra till chapsen, eller om ni har ett par andra smala riskor till som då det både fungerar bäst och set snyggast ut.

Något som jag märkte var att chapsen var typ inoljade, eller något liknande och de färgade av sig på mina ljusa ridbyxor, jag antar och hoppas att der går bort! Jag blev även svart om mina fingrar när jag tagit på mig chapsen, så jag rekommenderar även att ni låter dom hänga på "tork" och lufta dom några dagar utan plastpåsen. Det är vad jag skall göra med mina nu.

Kvalitén kan jag ju inte utala mig om då jag inte använt de ännu, men jag vet inte varför men jag har fått för mig att kvalitén kanske inte är toppen, men det återstår att se. Annars sammanfattningsvis tycker jag att de är väldigt snygga och ger lite "stövelintryck" och hoppas att kvalitén är bra. Tänk bara på att du måsta ha ett par nätta riskor till (alltå inte med stålhättor för bästa passform) Än så länge är jag nöjd med mitt inköp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0