Cinnamon

Jag har bestämt mig.

Jag skall lämna tillbaka Cinnamon, alltså jag skall inte köpa henne. Känns rätt surt. Det hade varit perfekt annars att hitta hästen man skall köpa här på Gotland. Hon har ju lagom ålder, inriktningen som jag söker, lagom framåt och supertrygg i hoppningen. Jag litar på henne till 100% i hoppningen. Hon hade varit perfekt att lära sig hoppning ordentligt på. Men..Det bara funkar inte har jag kommit fram till.

Lastningen är inte direkt en hemlighet att den inte fungerat sådär jättebra, jag har gjort det jag kan, jag funderade på att ta hjälp av "experter" i latningslektioner men kom då fram till at jag ändå inte ville det. Cinnamon har ett otroligt strakt psyke vilket både är positivt och negativt. Men OM jag köper henne och hon får för sig något annat och beter sig på samma sätt som med latningen vet jag inte hur jag skall klara ut det.

I själva ridningen är det absolut inget fel på henne där är hon super! Älskar traven. Men sen kommer det också till att jag känner mig för stor på henne. Eller för lång. Typ alla säger att det inte är så men känslan är ändå där att jag faktist ÄR för lång för henne. Och ibland när vi travar så slår jag emot fötterna i hennes framben. 

Jag vet inte om jag hade köpt henne om lastningen fungerade. Jag var faktist under en längre period 100% säker på att jag faktist skulle köpa henne och både mamma och pappa tyckte det med och var positiva.  

Men när jag verkligen tänkt efter så har jag kommit fram till att hon kanske inte är min "drömhäst" iallafall. Jag har faktist aldrig kommit så dåligt överrens med en häst som jag gjort med just Cinnamon. Visst i ridningen fungerar allt som det ska men annars. I hagen, i boxen och annars allmänt. Så det känns inte heller sådär jättebra om det är henne jag skall köpa och som jag haft dåligast kontakt med av alla hästar jag träffat. Sen kan det bero på att hon inte gillar mig för att hon tror att jag skall dra fram transporten varje gång jag hämtar henne i hagen men ändå. Det känns inte 100% rätt och det är absolut inget fel på Cinnamon. Hon är definitivt en av de finaste, duktigaste hästarna jag ridit. Den absolut härligaste hästen i ridningen och hon har fått mig att lita på henne till 100% i hoppningen. 

Det känns så sjukt synd och tråkigt, för det hade kunnat fungerat och allt hade kunnat vara perfekt och det är  tråkigt att det inte blev så.










































Hon hade kunnat vara min blivande häst, tyvärr blev det inte så.
Jag vill att allt skall kännas 100% rätt när jag köper min häst, att man VET att man absolut inte kommer att ångra sig.
Det är inte så roligt om man får köpa en häst och sen sälja den igen för att det inte fungerar.

Jakten efter min drömhäst får fortsätta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0