Sto VS Vallack

Nu när jag letar häst är det ganska många som har sagt köp nu en lugn vallack istället för ett svidigt och tvärt sto. Vallackar är mycket lugnare. Trots att så många påpekar det för mig hela tiden slutar det alltid med att jag fastnar för ston iallafall. Det har aldrig varit så att jag fastnat och ridit en vallack under en längre period. Eller det var ju i såfall M´s gamla häst som numera L har som jag red i ca ett år rätt konstant som jag tycker otroligt mycket om.

Annars har det alltid varit ston hela bunten, jag verkar dras till dem på något sätt. Jag vet inte varför men det blir alltid ett sto. Innan jag kom till det här stallet har jag ridit och fastnat för tre ston och sedan har det varit Indie och Cinnamon. Så nu får vi väl se hur det blir när jag hittar min häst. Om det antingen blir ett sto eller en vallack. Jag gillar ston, det gäller bara att ha tålamod och vara envis ibland.

Vad säger ni vallack eller sto och varför i sådana fall?


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker inte könet spelar så oerhört stor roll, aldrig att jag inte skulle köpa en häst på grund av det eller så.. Det jag tycker är viktigast är att hästen istället alltid är glad och positiv, att när man rider känner att det tycker det är roligt och talar om för en att "ja vad roligt! nu gör vi det här tillsammans!" Det är guld värt!

2011-12-27 @ 23:21:42
URL: http://sarahelena.blogg.se/
Postat av: Nathalie Johansson

skickade ett litet mejl om pris på min grabb! Vid intresse kan jag skicka annonsen till dig

2011-12-28 @ 00:06:25
URL: http://stallliverod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0